Sat kodiranja u Gimnaziji Vukovar u znaku Minecrafta: How to get started with Minecraft in Education

View the embedded image gallery online at:
http://www.vukovar.hr/kultura-i-obrazovanje/financiranje-udruga/11959-sat-kodiranja-u-gimnaziji-vukovar-u-znaku-minecrafta-how-to-get-started-with-minecraft-in-education?tmpl=component&print=1&layout=default&page=#sigProIdddf87042cc
Sat kodiranja globalni je pokret kojeg čine deseci milijuna učenika u preko 180 zemalja. Održava se u Tjednu informacijskih znanosti koji se ove godine obilježava od 4. do 10. prosinca. Projekt uključuje održavanje radionica, čiji je cilj u jednom školskom satu učenike uvesti u svijet programiranja. Putem radionica učenicima se omogućuje izravni susret s programiranjem i pruža prilika za stjecanje novih iskustava. Temeljna je želja pokretača ove inicijative, neprofitne organizacije Code.org, koju podupiru tvrtke Google, Amazon, Facebook i Microsoft, ukazati na činjenicu da je informatika već sada izuzetno važan dio naših života te da su informatička znanja dostupna svima.
U svijetu je u projekt uključeno više od 100.000 škola, od čega je prošle godine bilo uključeno više od 180 škola iz Hrvatske. Sat kodiranja od 2014. godine provodi se i u Hrvatskoj zahvaljujući Osijek Software Cityju a Gimnazija Vukovar aktivni je sudionik i prošlogodišnjeg i ovogodišnjeg događanja. Hrvatska ove godine bilježi porast broja škola koje su se pridružile ovom projektu koji je veći od 100% u odnosu na prethodnu.
Neosporna je činjenica da se čenici se u informatičke tokove najradije uključuju kroz računalne igre, te smo stoga ove godine izabrali jednostavne ali poučne tutorijale i održali radionice koje su omogućile programiranje popularne igre Minecraft: Hero's Journey, Minecraft Designer i Minecraft Adventurer (https://code.org/minecraft ).
Kroz radionice u trajanju od jednog školskog sata, bili su uključeni učenici svih razrednih odijeljenja tako da je Sat kodiranja bilo događanje koje je u potpunost obilježilo radni tjedan. Učenici su naučili brojne stvarne programerske koncepte poput petlji, grananja, funkcija, debugiranja.... istražujući dvodimenzionalni svijet Minecrafta a svojim potezima u igri ispunjavali su različite zadatke čime su generirali računalne kodove i pri tom se dobro zabavljali. Nakon svakog završenog tutorijala, učenici su objavili svoje radove i postignuća, za koja su zasluženo dobili i certifikate.
Za učenike 3c razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja organiziran je i događaj u sklopu Microsoftove obrazovne zajednice – Skype in the Classroom, pod nazivom „How to get started with Minecraft in Education", pri čemu smo virtualno ugostili gosta predavača - guest speaker, Katju Borregaard koja je certificirani Minecraft Global Mentor a uključila se iz Skt. Josefs Skole, Roskilde, Taastrup iz Danske. Učenici su imali prilike saznati više o integraciji matematike i programiranja kroz tutorijale Geometry World ( otkrivajući odnose između područja i perimetra s obzirom četverokutne i druge oblike, https://education.minecraft.net/lessons/geometry-world/) te Fraction Stories (korištenjem frakcija-razlomaka, dijelova cjelina i odnosa upustili su se u građevinske konstrukcije, https://education.minecraft.net/lessons/fraction-stories/ ).Ne samo što su povezali znanja iz područja matematike, statistike i informatike već su i vježbali engleski jezik, s obzirom da se cjelokupna komunikacija i kolaboracija odvijala na engleskom jeziku. Neprocjenjivo iskustvo koje ćemo zasigurno morati ponoviti!
Sat kodiranja svakako je događanje kojim se diže razina svijesti i znanja o informatičkim tehnologijama. S obzirom na interes i postignuća naših učenika u izazovima koja su obilježila ovaj Tjedan informacijskih znanosti zasigurno će se dio učenika u budućnosti baviti programiranjem i dati svoj doprinos u području primjene ICT-a i programiranja koji su zasigurno jedan od značajnih temelja današnjeg inovacijskog gospodarstva i funkcioniranja tržišta rada.