Kategorija: Upravni odjel za gospodarstvo

LAG Srijem organizirao je 2. i 3. rujna 2021. godine posjet području LAG-a Virovitički prsten, odnosno odlazak na dvodnevno događanje na području LAG-a Virovitički prsten u okviru projekta suradnje „Turizmom razvijamo područje“.

Posjet području LAG-a Virovitički prsten financiran je kroz aktivnost Razmjena iskustava, primjeri dobre prakse; odlazak partnera na događanja na područja partnera, odobrene u okviru međuteritorijalnog projekta suradnje pod nazivom „Turizmom razvijamo područje“ koji je odobren u okviru Podmjere 19.3.

Uz LAG Srijem, na projektu sudjeluju i LAG Moslavina koja je nositelj projekta te partneri: LAG Baranja, LAG Međimurski doli i bregi, LAG Papuk i LAG VIP.

Cilj projekta je podići kvalitetu života stanovnika na područjima LAG-ova partnera kroz jačanje prepoznatljivosti područja i turističke ponude, educirati se i razmijeniti iskustva na području promocije i jačanja ruralnog turizma. Ukupan iznos projekta je 1.221.498,00 kuna koji se financira u 100%-tnom iznosu iz Programa ruralnog razvoja RH 2014-2020, Podmjere 19.3. „Priprema i provedba aktivnosti suradnje LAG-a“ - provedba tipa operacije 19.3.2. „Provedba aktivnosti projekta suradnje“.

Prvog dana studijskog putovanja sudionici su posjetili Palaču Pejačević u Virovitici koja je sagrađena u drugoj polovici 18. stoljeća. Palača Pejačević je impozantan primjerak barokne svjetovne arhitekture i registrirani spomenik nulte kategorije, te predstavlja jedno od najstarijih virovitičkih kulturnih dobara na području graditeljstva. U palači je održana prezentacija Turističke zajednice grada Virovitice o turističkoj ponudi, o palači i dvorcu te je predstavljen primjer dobre prakse. Zatim su posjetili dvorac Pejačević koji je izgrađen između 1800. i 1804. godine, a obnovljen je od 2016. do 2019. godine te je to najveći projekt Grada Virovitice u trajanju od 36 mjeseci provedbe čija je vrijednost veća od 81 milijun kuna, od čega je 85% sredstava financirala Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju 2014. – 2020. U dvorcu su obišli muzej i muzejsku postavu te je održana radionica „Drveno doba“. Nakon toga, sudionici studijskog putovanja posjetili su Restoran Škola u kojoj su se upoznali s primjerom dobre prakse. Također, sudionici su imali priliku posjetiti Kuriju Janković u kojoj je održana prezentacija Turističke zajednice Virovitičke podravske županije o turističkoj ponudi sa područja Općine Lukač, održana je radionica o tehnici oslikavanja svile te prezentacija dobre prakse ruralnog turizma na primjeru OPG-a Špoljar Davor. Na kraju prvog dana, u prekrasnom ambijentu vinarije Tomo Boutique Winery, u Rezovcu, održana je promocija turističke ponude, primjer dobre prakse te je održana i radionica o ruralnom turizmu i uspješnom povlačenju sredstava iz EU fondova.

Drugog dana studijskog posjeta sudionici su imali priliku posjetiti Dvorac Janković, kulturnu atrakciju i zaštićeno nepokretno kulturno dobro graditeljske baštine, a obišli su i perivoj oko dvorca koje je prirodno zaštićeno dobro parkovne arhitekture. Nakon toga, sudionici studijskog putovanja obišli su crkvu sv. Terezije Avilske te su nazočili na prezentaciji Turističke zajednice Općine Suhopolje o turističkoj ponudi s područja Općine Suhopolje i Općine Gradina. Zatim su posjetili kuću Petra Preradovića u kojoj su razgledali muzej, pogledali projekciju filma o Petru Preradoviću te je održana prezentacija o turističkoj ponudi i primjerima dobre prakse s područja Općine Pitomača. U podrumu Vineda d.o.o. u Vukosavljevici je predstavljena promocija turističke ponude i primjer dobre prakse s područja Općine Špišić Bukovica te je održana radionica o ruralnom turizmu i uspješnom povlačenju sredstava iz EU fondova.

Za kraj studijskog posjeta u hotelu Divino u Pitomači, održana je promocija turističke ponude i predstavljeni su primjeri dobre prakse te je organiziran obilazak lokacije.

Dvodnevnim događanjem na području LAG-a Virovitički prsten doprinijelo se osmišljavanju turističke ponude, značaju bogate kulturne baštine, promociji domaćih, autohtonih proizvoda, razmjeni iskustava, a samim time i jačanju ruralnog turizma.