Kategorija: Obrazovanje

U sklopu programa Generacija Now, na kreativnom natječaju Digitalna igra(čka), vukovarski gimnazijalci osvojili hvalevrijedno priznanje
Generacija NOW donacijski je program koji Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) provode kako bi uspješno pripremali mlade za poslove budućnosti. Cilj donacijskog programa je povezivati postojeća i nova znanja u području tehnologije pri izradi kreativnih IoT projekata, razvijati kreativnost, poticati inovativnost i pružati brojne mogućnosti učenicima kako bi razvijali vlastite projekte. Donacijski program Generacija NOW od ove se godine provodi i pod službenim pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
U sklopu programa Generacija Now, IRIM je organizirao nagradni kreativni natječaj kojemu je tema natječaja bila Digitalna igra(čka), a sam natječaj trajao je od 5. prosinca 2019. do 10. veljače 2020.godine. Učenici su trebali osmisliti projekt na zadanu temu te ga izraditi koristeći komponente iz kompleta opreme koje su dodijeljene ustanovama. Mogli su kreirati bilo kakav projekt vezan na temu igre, društvene igre ili igračke, pri čemu su mogli stvoriti u potpunost novu igru/igračku ili dodati određene dodatne nove funkcionalnosti/zanimljivosti nekoj postojećoj igri. Dobna skupina od 1. do 4. razreda srednje škole koristila je Arduino i dodatne DFRobot komponente.
Prošle godine prijavili smo projekt na donacijski natječaj Hrvatskog Telekoma Generacija Next a u kategoriji Digitalne inovacije uz IoT čime smo osigurali 6 edukacijskih Arduino IoT kompleta, mobilni bežični router za spajanje projekata na Internet SIM karticom i 3.000, 00 kn za potrebe projekta. Time je započeo naš intenzivan rad u STEM području u segmentu razvoja programerskih vještina ali i u segmentima razvoja kreativnosti, kolaboracije i inovativnosti kod učenika svih dobnih skupina.
U sklopu donacijskog programa Generacija Next organiziran je kreativan natječaj za razvoj ideje Pametnog grada u sklopu kojega smo izradili maketu pametnoga grada pod nazivom: „Vukovar – Our view of smart living“ (https://www.youtube.com/watch?v=DSEPYueky1s) koja predstavlja stvarni izgled Vukovara s novom šetnicom uz rijeku Dunav. Maketa sadrži pametnu rasvjetu, pametni parking, pametne semafore i solarni tragač a sama izrada makete pametnoga grada Vukovara vođena je idejom: „OUR SOLUTION TO LESS POLLUTION“. Rad vukovarskih gimnazijalaca proglašen je najboljim u srednjoškolskoj kategoriji dok je naš glavni projekt Seizmograf - detektor potresa u realnom vremenu (https://www.youtube.com/watch?v=NDyeDYMxiYw&t=8s) proglašen najboljim radom HT donacijskog natječaja Generacija Next. Seizmograf ima zadatak prikupljati podatke, detektirati i slati obavijesti o seizmološkim aktivnostima tla potencijalnog klizišta i nesigurnog položaja na kojem se nalazi zgrada Gimnazije.
Projekt Generacija Next u vukovarsku je gimnaziju unio niz tehnoloških aktivnosti koje su probudile interes učenika a samim tim potaknule razvoj vještina u STEM područjima koja pružaju neiscrpne mogućnosti za pozitivne promjene u društvu, ali i osobni razvoj i buduću karijeru mladih te stoga ne iznenađuje i naša prijava i sudjelovanje u ovogodišnjem projektu Generacija Now i kreativnom natječaju za razvoj digitalne igre (igračke). U navedenom kreativnom natječaju sudjelovalo je svih 110 institucija uključenih u projekt sa više od 120 projektnih prijava.
Kako bi povezali edukativnu, didaktičku, ali i zabavnu komponentu odlučili smo redizajnirati poznatu igru iz 1974. godine pod nazivom: „Touch me“ koju je izradio Atari (tipke Touch Me bile iste boje (crne), proizvedeni zvukovi bile su oštri). Kasnije 1978. Ralph H. Baer i Howard J. Morrison izmislili su novu verziju ove igre pod nazivom: „Simon“. Simonovi su tonovi dizajnirani tako da uvijek budu skladni bez obzira na redoslijed, te se sastojali od glavne trijade u drugoj inverziji. Naša verzija ove popularne igre izrađena je u potpunosti od vrlo atraktivnih i šarenih Lego kockica. Uređaj ima četiri velike tipke u boji, pri čemu svaki stvara određeni ton nakon aktivacije ili početka igre. Jedan krug u igri sastoji se od toga da uređaj osvijetli jedan ili više gumba nasumičnim redoslijedom, nakon čega igrač mora reproducirati taj redoslijed pritiskom na gumbe. Kako igra napreduje, povećava se broj odsviranih tonova koje je potrebno ponoviti. Korištenjem elektroničkih Arduino komponenti međusobno povezanih Arduino kodovima postigli smo bolju efikasnost, jednostavnost, ali i edukativni naglasak prilikom izrade ove bezvremenske digitalne igre. Projekt su izradili Matija Hardi i Lucija Gračanin uz mentorstvo Sanje Pavlović Šijanović i Davora Šijanovića i nazvali ga Emma – Educational Memory Music Arduino Game. (https://izradi.croatianmakers.hr/project/digitalna-igra-emma/). U kategoriji (dobnoj skupini) srednjih škola, uz pobjedničku igru, izdvojena su još dva rada, od kojih je jedan upravo naša Emma. Naime, u svakoj dobnoj skupini dodijeljena je nagrada za najbolji rad i priznanje za izdvojeni rad.
Ovim su priznanjem vukovarski gimnazijalci dobili potvrdu da su odradili izvrstan posao, da se trud i rad prepoznaju i da svakako trebaju nastaviti razvijati svoja znanja i vještine u području STEMa. Osnaženi u stvaralačkom, kreativnom i inovativnom radu, ovo priznanje postaje snažan motivator za još intenzivnije djelovanje i permanentno učenje, ustrajnost i rad, kako bi se suočili s novim izazovom jer Generacija Now jesu upravo mladi sa idejama koji imaju želje, znanja i hrabrosti mijenjati svijet i činiti ga boljim mjestom za život za sve nas!