×

Upozorenje

JFolder: :files: Putanja nije direktorij. Putanja: D:\web-privremeno\images\stories\2016\11\07\02
×

Napomena

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/stories/2016/11/07/02
Ispis
Kategorija: Gradsko vijeće

{gallery}2016/11/07/02{/gallery} Na inicijativu gradonačelnika grada Vukovara Ivana Penave održana je tematska sjednica Gradskog vijeća Grada Vukovara po pitanju projekta izgradnje Višenamjenskog kanala Dunav-Sava, Transportno-logističkog centra i Bazenske luke Bršadin.

Izgradnja Višenamjenskog kanala Dunav-Sava, Transportno-logističkog centra „Vuka" i Bazenske luke Bršadin protivno je interesima grada Vukovara i svih njegovih građana. Stratešku poziciju i prednost grada Vukovara tijekom povijesti je određivala činjenica da Vukovar leži na obali rijeke Dunav iz čega su proizlazile mnoge pogodnosti za grad i njegovo stanovništvo. Vukovar je tijekom prošlog stoljeća postao industrijsko i obrtničko središte, zahvaljujući upravo toj prednosti koju su prepoznali mnogi industrijalci, od Jana Bate, osnivača tvrtke Borovo, Theodora Müllera, osnivača tvrtke Vuteks, sve do današnjih dana i tvrtke Adriatica Dunav, Yasenka i mnogih drugih zbog kojih je s vremenom Luka Vukovar postala najveća riječna luka na području Republike Hrvatske.

Svaki od navedenih planiranih projekata zadire i slabi stratešku poziciju Grada Vukovara i Luke Vukovar, a time i narušava njegov strateški interes.

Izgradnjom kanala dovodi se u pitanje ekološka ravnoteža i ugroženost režima podzemnih voda, što posljedično dovodi u opasnost šume hrasta lužnjaka i ekosustav još uvijek neistražene šume Spačva, zatim ugroženost i nedostatak pitke vode, opasnost od isušivanja kao i opasnost od poplava.

Predsjednik Gradskog vijeća Grada Vukovara Igor Gavrić tom je prilikom rekao kako uvažavajući iznesene činjenice, Gradsko vijeće Grada Vukovara i sve političke stranke koje u njemu sudjeluju, ovim putem jasno izražavaju svoje neslaganje s navedenim projektima te smatraju da je jedino prihvatljivo rješenje razvoj postojeće Luke Vukovar na Dunavu i izgradnje transportno-logističkog centra na prostoru bivšeg kombinata Borovo.

Sukladno navedenom predlaže se Vladi RH i Hrvatskom saboru da ponište sve odluke vezane za realizaciju izgradnje Višenamjenskog kanala Dunav-Sava, za čiju se inicijativu za pokretanje postupka stavljanja izvan snage Prostorni plan posebnih obilježja Višenamjenskog kanala Dunav-Sava zadužuje gradonačelnik grada Vukovara Ivan Penava koji naglašava kako je ovo jedinstven primjer u gradu Vukovaru oko kojeg su se usuglasile sve političke opcije.

„Iznimno sam zadovoljan što su sve političke opcije koje participiraju u Gradskom vijeću prepoznale da je Višenamjenski kanal Dunav-Sava, Transportno-logistički centar „Vuka" i Bazenska luka Bršadin poguban za interese grada Vukovara i svih njegovih građana i da niti građani niti političke opcije koje ih predstavljaju u Gradskom vijeću, a niti ja kao gradonačelnik grada Vukovara neću dozvoliti da projekti koji su upereni protiv grada nastave s realizacijom", rekao je Penava te dodao kako je njegova dužnost štititi interese građana Vukovara, ali i samog grada.