Gradska uprava
Urbroj: 2196/01-02-10-17
Vukovar, 14. listopada 2010.
sa druge sjednice Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru, održane dana 13. listopada 2010. u Hotelu Lav s početkom u 10,00 sati, sa slijedećim dnevnim redom:
1. Uvod, pozdrav i predstavljanje sudionika
2. Predstavljanje rezultata stručnih skupina
3. Predstavljanje rezultata operativnog tima
4. Radni susret – izrada konkretnih smjernica za plan prevencije
5. Razno
U radu druge sjednice sudjelovali su članovi Vijeća za prevenciju imenovani rješenjem gradonačelnika Vukovara početkom veljače ove godine:
1. ŽELJKO SABO, teolog, gradonačelnik Grada Vukovara, predsjednik
2. ŽELJKO ŠIMUNDIĆ, dipl.iur., načelnik PP Vukovar, zamjenik predsjednika
3. ANA HIRJOVATI, dipl. iur, ravnateljica Centra za socijalnu skrb Vukovar, članica
4. MARIJAN KUPREŠAK, dipl.oec, predstojnik Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – Područna služba Vukovar, član
5. ANTE LOHINSKI, dipl. oec. ravnatelj Doma zdravlja Vukovar, član
6. MIRJANA HORVAT, dipl. iur. Pomoćnica predstojnice u Službi za društvene djelatnosti Ureda državne uprave u Vukovarsko-srijemskoj županiji, članica
7. SLAVKO LUKIĆ, dipl.oec. Državni inspektorat RH – Područna jedinica Osijek, Ispostava Vukovar, član
8. JASNA KOLAR, dipl. oec. pročelnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
9. JUGOSLAV HOLIK, nazočan u ime IVANA MARIJANOVIĆA, dipl. oec. tajnika Županijske komore u Vukovaru, ovlašteni član
Odsutni:
1. IVICA ADŽIĆ, predsjednik Udruženja obrtnika Vukovar, član - neopravdano
2. dr. VESNA BOSANAC, ravnateljica Opće bolnice Vukovar, članica - neopravdano
3. dr. NIKOLA DROBNJAK, voditelj Centra za prevenciju zlouporaba droga i izvanbolničko liječenje VSŽ, član – opravdano
Ostali prisutni:
1. Danijela Stanković, zamjenica gradonačelnika
2. Vjekoslav Karaula, privremeni pročelnik UO za društvene djelatnosti, zdravstvo, socijalnu skrb, branitelje i nacionalne manjine
3. Siniša Mitrović, viši stručni referent za razvoj civilnog društva i rad s mladima
4. Joza Mihaljev, ravnatelj O.Š. Antuna Bauera Vukovar
5. Viktorija Brajković, Centar za socijalnu skrb Vukovar
6. Pavica Lukačević, ravnateljica O.Š. Mitnica Vukovar
7. Đurđica Marjanović, pedagoginja Tehničke škole Nikole Tesle Vukovar
8. Lidija Miletić, ravnateljica O.Š. Dragutina Tadijanovića Vukovar
9. Daniel Lipovičević, Hrvatski zavod za javno zdravstvo Vukovar
10. Željko Kovačević, ravnatelj O.Š. Nikole Andrića Vukovar
11. Nada Kemešić, prof., pedagoginja Ekonomske škole Vukovar
12. Anica Birač, mr. sc., ravnateljica O.Š. Josipa Matoša Vukovar
13. Gordana Kovačević, dipl. biolog, Gimnazija Vukovar
14. Milorad Ćupurdija, dr.sc, Veleučilište Lavoslav Ružička Vukovar
15. Goran Jelenić, voditelj odjela za rad s mladima, PRONI Centar – ured Vukovar
16. Milena Babić, prof., M.A.
17. Antun Benković, PP Vukovar
18. Saša Bjelanović, predsjednik Mirovne grupe mladih Dunav, Vukovar
19. Martina Uglik, Mirovna grupa mladih Dunav, Vukovar
20. Jelena Vidaković, Ekonomska škola Vukovar
21. Dijana Antunović Lazić, Europski dom Vukovar
22. Igor Đorđević, Centar za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
23. Snježana Kovačević, Centar za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
Gradonačelnik Željko Sabo - predsjednik Vijeća, pozdravio je Vijeće i otvorio uvodnu raspravu o trenutačnoj situaciji kada je u pitanju sigurnost u Gradu Vukovaru posebno se osvrnuvši na preventivno djelovanje. Naveo je kako je potrebno krenuti iz početka i boriti se sa negativnostima u društvu, locirati sukobe i ne štediti sredstva za rad na prevenciji. Poseban naglasak stavio je na izradu akcijskog plana Vijeća bez kojeg se ne može kvalitetno provesti strategija prevencije.
Načelnik policijske postaje Željko Šimundić – zamjenik predsjednika Vijeća, pozdravio je prisutne i pohvalio rezultate koji govore kako je Vukovar najsigurniji grad u Republici Hrvatskoj u zadnjih pet godina ako gledamo kaznena djela i prekršaje ali da još trebamo raditi kako bi naša zajednica bila što ugodnije mjesto za život.
Članovi Vijeća i operativnog tima prezentirali su dosadašnje rezultate rada Vijeća koje predstavljamo u cjelosti.
Dosadašnji rezultati Vijeća za prevenciju (možemo slobodno reći u ovom kratkom periodu od kad Vijeće za prevenciju u Gradu Vukovaru radi):
Napisan projekt „Sigurno mjesto za sve“ i započela njegova realizacija (na gradskoj plaži postavljene su fitness sprave čije otvorenje je planirano za kraj listopada).
Grad Vukovar postavio je anketu pod nazivom „Što je po Vašem mišljenju najveći problem u našoj zajednici, a tiče se kvalitete života, mira i sigurnosti? “ na svojem portalu. Dosadašnji rezultati kažu kako anketirani detektiraju ove probleme kao najveće:
1. Zagađenost grada i napušteni objekti - koji se upravo saniraju u suradnji sa HV-om
2. Nasilje u obitelji
3. Kriminal
4. Uništavanje javne imovine itd.
Na preostala tri problema Grad Vukovar odgovorio je osnivanjem Vijeće za prevenciju u Gradu Vukovaru.
Centar za socijalnu skrb uz podršku Centra za mir nenasilje i ljudska prava iz Osijeka organizirao je prvi sastanak stručne skupine okupljene oko prioritetnih problema koj je definiralo Vijeće za prevenciju (nasilje u obitelji i alkoholizam mladih), te su definirani problemi i prijedlozi za moguća rješenja
Centar za mir iz Osijeka u suradnji sa Europskim domom Vukovar i PRONI Centrom okupio je volontere na edukaciji o provođenju istraživanja u zajednici na temu sigurnosti
Nakon uvoda i prezentiranja rezultata članovi su Vijeća i stručnih skupina kroz radionicu organiziranu od strane Centra za mir održali intenzivan radni sastanak na kojem su razmjenili pozitivna iskustva, prakse i rezultate akcija provedenih na području grada kroz inicijativu za suzbijanje ovisnosti i nasilja u obitelji a zatim su krenuli sa izradom „Plana prevencije – cjelovitom pristupu rješenju problema zajednice“.
Zapisnik vodio
Siniša Mitrović, viši stručni
referent za razvoj civilnog društva
i rad s mladima
Željko Sabo, gradonačelnik Grada Vukovara
Urbroj: 2196/01-02-10-15
Vukovar, 04. listopada 2010.
Na temelju članka 5. Odluke o osnivanju Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru, sazivam
Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru
za
13. listopada 2010. (srijeda) u 10,00 sati
Sjednica će se održati u Hotelu „Lav“ u Vukovaru gdje je planiran radni susret i zajednički ručak za sve sudionike.
Za ovu sjednicu predlaže se slijedeći
1. Uvod, pozdrav i predstavljanje sudionika
2. Predstavljanje rezultata stručnih skupina
3. Predstavljanje rezultata operativnog tima
4. Radni susret – izrada konkretnih smjernica za plan prevencije
5. Razno
Upravni odjel za društvene djelatnosti
Klasa: 550-01/09-01/01
Urbroj: 2196/01-02-10-9
Vukovar, 06. svibnja 2010.
sa Prve sjednice Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru, održane dana 28. travnja 2010. s početkom u 10,00 sati, sa slijedećim dnevnim redom:
1. Uvod, pozdrav, predstavljanje sudionika i predstavljanje partnerskog projekta Centra za mir Osijek, Grada Vukovara i policije za razvoj Vijeća za prevenciju
2. Usvajanje prijedloga načina rada Vijeća i uloge članova Vijeća
3. Formiranje operativnog tima za realizaciju
4. Definiranje prioritetnih problema / područja na kojima će se raditi tijekom ove godine
5. Donošenje odluke o projektu Grada Vukovara i UNDP-a "Fitnes na otvorenom"
6. Razno
U radu prve sjednice sudjelovali su članovi Vijeća za prevenciju imenovani rješenjem gradonačelnika Vukovara početkom veljače ove godine:
1. ŽELJKO SABO, teolog, gradonačelnik Grada Vukovara, predsjednik
2. ŽELJKO ŠIMUNDIĆ, dipl.iur., načelnik PP Vukovar, zamjenik predsjednika
3. ANA HIRJOVATI, dipl. iur, ravnateljica Centra za socijalnu skrb Vukovar, članica
4. ANTE LOHINSKI, dipl. oec. ravnatelj Doma zdravlja Vukovar, član
5. MIRJANA HORVAT, dipl. iur. Pomoćnica predstojnice u Službi za društvene djelatnosti Ureda državne uprave u Vukovarsko-srijemskoj županiji, članica
6. IVICA ADŽIĆ, predsjednik Udruženja obrtnika Vukovar, član
7. SLAVKO LUKIĆ, dipl.oec. Državni inspektorat RH – Područna jedinica Osijek, Ispostava Vukovar, član
8. NELA VENCEL, nazočna u ime JASNE KOLAR, dipl. oec. pročelnice Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
9. JUGOSLAV HOLIK, nazočan u ime IVANA MARIJANOVIĆA, dipl. oec. tajnika Županijske komore u Vukovaru
Odsutni:
1. MARIJAN KUPREŠAK, dipl.oec. predstojnik Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – Područna služba Vukovar, član - opravdano
2. dr. VESNA BOSANAC, ravnateljica Opće bolnice Vukovar, član - opravdano
3. dr. NIKOLA DROBNJAK, voditelj Centra za prevenciju zlouporaba droga i izvanbolničko liječenje VSŽ, član – opravdano
Ostali prisutni:
1. Dejan Drakulić, zamjenik gradonačelnika
2. Siniša Mitrović, viši stručni referent za razvoj civilnog društva i rad s mladima
3. Krunoslav Katić, UNDP- koordinator projekta sigurnost u zajednici
4. Snježana Kovačević, predstavnik Centra za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
5. Igor Đorđević, predstavnik Centra za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
6. Dijana Antunović Lazić - Europski dom Vukovar,
7. Karolina Šoš - Proni centar za socijalno podučavanje/voditeljica Info-centra za mlade
Uvod, pozdrav, predstavljanje sudionika i predstavljanje partnerskog projekta Centra za mir Osijek, Grada Vukovara i policije za razvoj Vijeća za prevenciju.
Gradonačelnik Željko Sabo - predsjednik Vijeća, pozdravio je Vijeće i otvorio uvodnu raspravu o trenutačnoj situaciji kada je u pitanju sigurnost u Gradu Vukovaru posebno se osvrnuvši na probleme različitih poroka, od alkoholizma do kockanja, i njihovim posljedicama na pojedince i društvo u cjelini.
Članovi Vijeća također su iznijeli svoje viđenje trenutačne situacije kada je u pitanju sigurnost u našem gradu. Uočen je porast nasilja u obitelji, posebice zbog utjecaja alkohola koji je inače i istaknut kao dominantan problem u našem gradu pa je stoga naglašena prevencija navedenog problema. Svi su članovi Vijeća suglasni da je međusobna suradnja i potpora presudna ako želimo prevenirati probleme i učiniti našu zajednicu sigurnim i kvalitetnim mjestom za život na radost svih naših sugrađanki i sugrađana.
Centar za mir iz Osijeka predstavio je svoj partnerski projekt s Gradom Vukovarom pod nazivom "Građani, policija i lokalna uprava zajedno prema participatornoj demokraciji – izgradnja kapaciteta zajednice za konsenzus”.
1. Usvajanje prijedloga načina rada Vijeća i uloge članova Vijeća
Predložen je i jednoglasno usvojen prijedlog da se sjednice Vijeća održavaju najmanje tri (3) puta godišnje. Nadalje, predloženo je da se nakon utvrđenih prioriteta rada obvezno uključuju vanjski suradnici i suradnice. Za formiranje provedbenih timova usvojena je „shema ponuđena od strane Centra za mir“ koja se nalazi u privitku ovog izvješća.
2. Formiranje operativnog tima za realizaciju
Predložen je i jednoglasno usvojen prijedlog za formiranje Koordinacijskog tima Vijeća. Koordinacijski tim Vijeća tim je za realizaciju, koji će analizirati probleme i raditi na njihovu rješavanju. Koordinacijskim tim Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru čine:
1. Dejan Drakulić, zamjenik gradonačelnika
2. Ivan-Branimir Vrdoljak, Koordinator za kontakt policajce
3. Krunoslav Katić, UNDP - koordinator projekta sigurnost u zajednici
4. Snježana Kovačević, Centar za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
5. Igor Đorđević, Centar za mir nenasilje i ljudska prava Osijek
6. Dijana Antunović Lazić, tajnica Europskog doma Vukovar
7. Karolina Šoš, Proni centar za socijalno podučavanje/Voditeljica Info-centra za mlade
8. Siniša Mitrović, Grad Vukovar, viši stručni referent za razvoj civilnog društva i rad s mladima
3. Definiranje prioritetnih problema / područja na kojima će se raditi tijekom ove godine
Predložen je i jednoglasno usvojen prijedlog daVijeće tijekom 2010. godine suradnički radi na dva prioritetna problema – Nasilje u obitelji i alkoholizam mladih.
4. Donošenje odluke o projektu Grada Vukovara i UNDP-a "Fitnes na otvorenom"
Predložen je i jednoglasno usvojen prijedlog da se ide u realizaciju projekta Grada Vukovara i UNDP-a „Fitnes na otvorenom“. Realiziranjem projekta započinje rad na drugom prioritetnom problemu – Alkoholizam mladih.
Zapisnik vodio,
Siniša Mitrović
Viši stručni referent za razvoj civilnog društva
i rad s mladima
Klasa: 550-01/09-01/01
Urbroj: 2196/01-02-10-7
Vukovar, 19. travnja 2010.
Na temelju članka 5. Odluke o osnivanju Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru, sazivam
Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru
za
28. travnja 2010. (srijeda) u 10,00 sati
Sjednica će se održati u Gradskoj vijećnici soba br. 32, Gradske uprave Grada Vukovara, dr. Franje Tuđmana 1, Vukovar.
Za ovu sjednicu predlaže se slijedeći
1. Uvod, pozdrav, predstavljanje sudionika i predstavljanje partnerskog projekta Centra za mir Osijek, Grada Vukovara i policije za razvoj Vijeća za prevenciju
2. Usvajanje prijedloga načina rada Vijeća i uloge članova Vijeća
3. Formiranje operativnog tima za realizaciju
4. Definiranje prioritetnih problema / područja na kojima će se raditi tijekom ove godine
5. Donošenje odluke o projektu Grada Vukovara i UNDP-a "Fitnes na otvorenom"
6. Razno
U privitku Vam šaljemo projektni prijedlog i upitnik za koji molimo da ga ispunite i donesete na Sjednicu.
Željko Sabo, teolog
| 2019 | ||
| Prva sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Druga sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Treća sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Prva sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Druga sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Treća sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Četvrta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Peta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Šesta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Sedma sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Osma sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Deveta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Deseta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Jedanesta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Dvanaesta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
| Trinaesta sjednica Vijeća za prevenciju Grada Vukovara | Poziv | Zapisnik |
Koordinacijski tim Vijeća tim je za realizaciju, koji će analizirati probleme i raditi na njihovu rješavanju, a njegova uloga je i potpora gradonačelniku u planiranju i pripremi sjednica Vijeća, rad na promociji Vijeća, kontakt s građanima i građankama, praćenje i potpora operativnim grupama te rad na razvoju Vijeća.
Vijeće za prevenciju u Gradu Vukovaru
djeluje pri gradskoj upravi kao koordinacijsko tijelo koje okuplja predstavnike/ce različitih institucija, organizacija civilnog društva i građana/ki koji suradnički rade na ciljevima razvoja prevencije kriminaliteta i poboljšanja kvalitete života na području Grada Vukovara te na većoj sigurnosti građana i građanki, materijalnih dobara i zajednice u cjelini.
Vijeće kroz svoj rad jača suradnju javnog i civilnog sektora u prevenciji nasilja, ovisnosti i drugih problema/izazova zajednice koji se tiču mira i sigurnosti.
Aktivnosti Vijeća za prevenciju u Gradu Vukovaru
ü Istražuje probleme i potrebe zajednice
Šarolik sastav Vijeća i dijalog okupljenih stručnjaka/kinja, omogućuje stvaranje jasnije slike o zajednici i njezinim konkretnim problemima/izazovima. Istraživanje problema i potreba prvi je korak u radu Vijeća. Podaci se prikupljaju izravno od građana/ki ili istraživanjem statističkih podataka kako bi Vijeće radilo na stvarnim problemima/izazovima zajednice. Građane/ke i marginalizirane skupine moguće je dodatno propitati pomoću anketa ili intervjua koje provode animirani volonteri/ke.
ü Predlaže ad-hoc aktivnosti prevencije
Neki od problema zajednice mogu biti urgentni i treba ih što žurnije rješavati. Vijeće ima mogućnosti na takve potrebe reagirati na redovnim ili izvanrednim sastancima uz donošenje prijedloga aktivnosti kojima će se odgovarati na nastali problem.
ü Izrađuje plan prevencije za duže razdoblje (1-2 godine)
Kako bi se osigurao kontinuitet rada i kvalitetan odgovor na potrebe u zajednici, Vijeće određuje prioritete rada i okuplja relevantne dionike za rješavanje određenog problema te predlaže preventivne aktivnosti za postizanje željenog učinka. Plan prevencije donosi se konsenzusom svih uključenih, a sadržajno obuhvaća analizu problema, ciljeve i očekivane rezultate, konkretne aktivnosti, vremenski rok i odgovorne osobe za provedbu.
ü Formira stručne skupine
Na osnovu definiranih problema od strane Vijeća za prevenciju, Vijeće okuplja stručne i kompetentne osobe koje zajednički promišljaju i izrađuju preporuke za odgovaranje na konkretne probleme. Stručne skupine sudjeluju u provedbi predloženih mjera i aktivnosti.
ü Predlaže izmjene/dopune javnih politika i propisa
Vijeće u svom radu može ukazati na potrebu pažljivije provedbe i/ili promjene određenih javnih politika i propisa, posebno onih koje se odnose na lokalnu zajednicu (npr. Odluka o komunalnom redu).
ü Informira i angažira građane/ke i skupine građana/ki u aktivnostima prevencije
Najvažniji dio rada Vijeća odnosi se na kontinuirano promoviranje Plana prevencije i umrežavanje građana/ki i institucija na zajednički rad u provedbi Plana prevencije. Vijeće osobno potiče marginalizirane skupine i one na koje se problem direktno odnosi na aktivno sudjelovanje. Vijeće osigurava medijsku podršku u provedbi aktivnosti.
ü Redoviti sastanci Vijeća
Kako bi se osigurao kontinuitet rada Vijeće za prevenciju sastaje se najmanje tri (3) puta godišnje i po potrebi. Vijećem predsjedava gradonačelnik/ca ili njegov/a zamjenik/ca. Sjednice Vijeća prilike su za nove prijedloge poboljšanja i učinkovitosti rada i suradnje.
