Radionica Geotermalni izvori energije u Vukovaru
U Gradskoj knjižnici Vukovar, Odjelu za mlade „Spajalica“, 14. listopada 2025. održana je radionica Geotermalni izvori energije u Vukovaru. Radionicu su osmislili i organizirali učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar. Radionica je dio školskog projekta GEOSAVE, koji se u Gimnaziji Vukovar provodi u sklopu europskog projekta SHORE – Empower students as the agents of change.
Tijekom radionice polaznici su upoznati s potencijalnim geotermalnim izvorima energije na području grada Vukovara, spoznavši kako se grad nalazi u Panonskoj geotermalnoj regiji, na južnom dijelu Panonskog bazena. Ovo područje karakterizira smanjena debljina Zemljine kore, što uzrokuje visok geotermalni gradijent i značajan toplinski tok. Zahvaljujući tim svojstvima, moguće je izravno korištenje geotermalne energije za opskrbu toplinskom energijom sustava grijanja stambenih i poslovnih prostora u režimu rada od 50 do 75 °C, ali i kaskadno korištenje u različite svrhe – od staklenika i rekreacijskih kompleksa do zdravstvenog i wellness turizma.
Poseban naglasak stavljen je na istraživačko mjesto Vukovar GT-1 i njegov potencijal kao obnovljivog izvora koji može doprinijeti održivom razvoju lokalne zajednice. U sklopu radionice polaznici su rješavali i kviz znanja o obnovljivim i geotermalnim izvorima energije, kojim su provjerili svoje razumijevanje pojmova o obnovljivim izvorima, geotermalnom potencijalu Vukovara i mogućnostima njihove primjene u svakodnevnom životu. Kviz je poslužio kao zanimljiv i edukativan način ponavljanja naučenog sadržaja potaknuvši raspravu o važnosti korištenja obnovljivih izvora energije u budućnosti a kroz istraživačke su aktivnosti i prezentacije pokazali kako se geotermalna energija može koristiti kao obnovljiv i ekološki prihvatljiv izvor energije.
Posebnu pažnju sudionika privukao je model vodenice, izrađen u školi kao spoj tradicije, moderne tehnologije i programiranja. Na praktičan i zanimljiv način vodenica prikazuje kako se energija vode može pretvoriti u mehaničku i električnu energiju, pri čemu model služi kao edukativni alat za sve zainteresirane. Učenici su u sklopu Europskog tjedna programiranja (EU Code Week) nadogradili model tako što su mikrokontrolerom i senzorima protoka vode te brzine okretanja lopatica pratili rad vodenice i prikupljali podatke o proizvedenoj energiji. Na taj su način spojili mehaničke i digitalne principe te pokazali kako se programiranje može koristiti za istraživanje obnovljivih izvora energije. Ova se aktivnost izravno uklopila u obilježavanje Europskog tjedna programiranja, čiji je cilj potaknuti mlade na kreativno korištenje digitalnih tehnologija i razumijevanje njihove uloge u održivom razvoju. Radionici su uz učenike Gimnazije Vukovar, nazočili i članovi udruge Mirovna grupa mladih Dunav, koji podupiru projektne aktivnosti u području građanskog dijaloga i obrazovanja o održivom razvoju.
Gimnazija Vukovar ove je školske godine postala dio međunarodnog projekta SHORE (Sustainable Horizons for Open Research and Education), koji okuplja škole, znanstvenike i organizacije iz brojnih europskih zemalja s ciljem poticanja održivog razvoja, zaštite okoliša i obrazovanja o klimatskim promjenama kroz inovativne pristupe učenju. U projektu sudjeluju učenici naše škole pod mentorstvom Antonije Milić, Sanje Pavlović Šijanović, Davora Šijanovića, Nataše Vinković, Ivane Rimac i ravnateljice Giane Marović-Zeko. Učenici su već aktivni u popularizaciji znanosti i STEM-a, a posebno se istaknulo njihovo sudjelovanje na Znanstvenom pikniku u Donjoj Stubici, gdje su predstavili eksperimente i radionice vezane uz energiju, inkluziju, obnovljive izvore i zaštitu okoliša. Škola je prijavila svoj projekt GEOSAVE na posljednji otvoreni poziv (Open Call) projekta SHORE te je među 37 odabranih škola iz 12 europskih zemalja, od ukupno 195 prijavljenih. Među tim školama, devet su već članice mreže Europskih Plavih škola (Network of European Blue Schools), dok će ostale, uključujući Gimnaziju Vukovar, mreži pristupiti do završetka projekta.
Ovim se uspjehom Gimnazija Vukovar pridružuje europskoj zajednici škola koje promiču odgovorno upravljanje prirodnim resursima, istraživanje, održivost i klimatsku pismenost, potvrđujući svoju ulogu u obrazovanju za budućnost.
Projekt SHORE omogućit će učenicima i nastavnicima međunarodnu suradnju, razmjenu ideja, razvoj istraživačkih vještina te jačanje svijesti o važnosti održivog upravljanja prirodnim resursima, a projekt GEOSAVE predstavlja konkretan doprinos Gimnazije Vukovar ostvarivanju tih ciljeva. Kroz ovaj će projekt učenici moći istraživati i promovirati održive oblike energije, očuvanje vodnih resursa i klimatsku pismenost, čime će izravno doprinijeti ciljevima europskog projekta SHORE i mreži Europskih Plavih škola.
Tijekom radionice polaznici su upoznati s potencijalnim geotermalnim izvorima energije na području grada Vukovara, spoznavši kako se grad nalazi u Panonskoj geotermalnoj regiji, na južnom dijelu Panonskog bazena. Ovo područje karakterizira smanjena debljina Zemljine kore, što uzrokuje visok geotermalni gradijent i značajan toplinski tok. Zahvaljujući tim svojstvima, moguće je izravno korištenje geotermalne energije za opskrbu toplinskom energijom sustava grijanja stambenih i poslovnih prostora u režimu rada od 50 do 75 °C, ali i kaskadno korištenje u različite svrhe – od staklenika i rekreacijskih kompleksa do zdravstvenog i wellness turizma.
Poseban naglasak stavljen je na istraživačko mjesto Vukovar GT-1 i njegov potencijal kao obnovljivog izvora koji može doprinijeti održivom razvoju lokalne zajednice. U sklopu radionice polaznici su rješavali i kviz znanja o obnovljivim i geotermalnim izvorima energije, kojim su provjerili svoje razumijevanje pojmova o obnovljivim izvorima, geotermalnom potencijalu Vukovara i mogućnostima njihove primjene u svakodnevnom životu. Kviz je poslužio kao zanimljiv i edukativan način ponavljanja naučenog sadržaja potaknuvši raspravu o važnosti korištenja obnovljivih izvora energije u budućnosti a kroz istraživačke su aktivnosti i prezentacije pokazali kako se geotermalna energija može koristiti kao obnovljiv i ekološki prihvatljiv izvor energije.
Posebnu pažnju sudionika privukao je model vodenice, izrađen u školi kao spoj tradicije, moderne tehnologije i programiranja. Na praktičan i zanimljiv način vodenica prikazuje kako se energija vode može pretvoriti u mehaničku i električnu energiju, pri čemu model služi kao edukativni alat za sve zainteresirane. Učenici su u sklopu Europskog tjedna programiranja (EU Code Week) nadogradili model tako što su mikrokontrolerom i senzorima protoka vode te brzine okretanja lopatica pratili rad vodenice i prikupljali podatke o proizvedenoj energiji. Na taj su način spojili mehaničke i digitalne principe te pokazali kako se programiranje može koristiti za istraživanje obnovljivih izvora energije. Ova se aktivnost izravno uklopila u obilježavanje Europskog tjedna programiranja, čiji je cilj potaknuti mlade na kreativno korištenje digitalnih tehnologija i razumijevanje njihove uloge u održivom razvoju. Radionici su uz učenike Gimnazije Vukovar, nazočili i članovi udruge Mirovna grupa mladih Dunav, koji podupiru projektne aktivnosti u području građanskog dijaloga i obrazovanja o održivom razvoju.
Gimnazija Vukovar ove je školske godine postala dio međunarodnog projekta SHORE (Sustainable Horizons for Open Research and Education), koji okuplja škole, znanstvenike i organizacije iz brojnih europskih zemalja s ciljem poticanja održivog razvoja, zaštite okoliša i obrazovanja o klimatskim promjenama kroz inovativne pristupe učenju. U projektu sudjeluju učenici naše škole pod mentorstvom Antonije Milić, Sanje Pavlović Šijanović, Davora Šijanovića, Nataše Vinković, Ivane Rimac i ravnateljice Giane Marović-Zeko. Učenici su već aktivni u popularizaciji znanosti i STEM-a, a posebno se istaknulo njihovo sudjelovanje na Znanstvenom pikniku u Donjoj Stubici, gdje su predstavili eksperimente i radionice vezane uz energiju, inkluziju, obnovljive izvore i zaštitu okoliša. Škola je prijavila svoj projekt GEOSAVE na posljednji otvoreni poziv (Open Call) projekta SHORE te je među 37 odabranih škola iz 12 europskih zemalja, od ukupno 195 prijavljenih. Među tim školama, devet su već članice mreže Europskih Plavih škola (Network of European Blue Schools), dok će ostale, uključujući Gimnaziju Vukovar, mreži pristupiti do završetka projekta.
Ovim se uspjehom Gimnazija Vukovar pridružuje europskoj zajednici škola koje promiču odgovorno upravljanje prirodnim resursima, istraživanje, održivost i klimatsku pismenost, potvrđujući svoju ulogu u obrazovanju za budućnost.
Projekt SHORE omogućit će učenicima i nastavnicima međunarodnu suradnju, razmjenu ideja, razvoj istraživačkih vještina te jačanje svijesti o važnosti održivog upravljanja prirodnim resursima, a projekt GEOSAVE predstavlja konkretan doprinos Gimnazije Vukovar ostvarivanju tih ciljeva. Kroz ovaj će projekt učenici moći istraživati i promovirati održive oblike energije, očuvanje vodnih resursa i klimatsku pismenost, čime će izravno doprinijeti ciljevima europskog projekta SHORE i mreži Europskih Plavih škola.
- RANG LISTA KANDIDATA prema rezultatima provedene provjere znanja i sposobnosti - Viši stručni suradnik za odnose s javnošću
- JAVNI POZIV za davanje u zakup poslovnih prostora u Poslovno-inovacijskom centru BIC Vukovar
- OBAVIJEST o rezultatima pisanog testiranja - Viši stručni suradnik za odnose s javnošću
- Natječaj za operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu na puno, neodređeno radno vrijeme
- NATJEČAJ - stručni suradnik - psiholog