Gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava i državni tajnik Središnjega državnoga ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje Nikola Mažar potpisali su Ugovor o financijkskoj potpori za provođenje projekta Pojačano održavanje nerazvrstanih cesta na području grada Vukovara – Ulica Stjepana Filipovića.
Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje objavilo je 6. travnja Javni poziv na nominiranje projekata i aktivnosti za dodjelu financijske potpore za održivi povratak na području posebne državne skrbi. Na javni je poziv pristigao 41 prijedlog, a odobreno je njih 11 među kojima i navedeni prijedlog Grada Vukovara.
„Ulica Stjepana Filipovića u iznimno je lošem stanju s nedovoljnim brojem parkirnih mjesta, neadekvatnim pješačkim stazama i nezadovoljavajućom oborinskom odvodnjom. Kolnička je konstrukcija oštećena tijekom ratnih razaranja i do danas nije obnovljena. To je velika opasnost za učenIke i djelatnike Ekonomske škole. Zahvaljujući dobro napisanom projektu i odličnoj suradnji s Državnim uredom, kojem je na čelu gospodin Mažar, dobili smo maksimalan iznos sredstava koja ćemo iskoristi za rekonstrukciju te ulice," objasnio je Penava zahvaljujući državnom tajniku na svemu što čini za Vukovar te da očekuje nastavak suradnje na budućim projektima.
Projektom sanacije Ulice Stjepana Filipovića planiran je kompletan popravak kolničke konstrukcije gdje će projektirana cesta zadržati postojeću širinu kolnika od četiri metra, a problem parkirnih mjesta riješit će se formiranjem parkirališta uzdužnog tipa za 10 automobila dimenzija 2,5 x 6,5 metara. Pored parkirališta, na zapadnoj strani, projektirana je pješačka staza širine 1,6 metra dok njezina širina na istočnoj strani iznosi 1,2 metra. Također, sigurnost pješaka povećat će se postavljanjem betonskih rubnjaka. Na taj će način novo izvedene pješačke staze biti fizički odvojene od kolnika.
S obzirom da se cesta nalazi u urbanom području, projektiran je zatvoreni sustav oborinske odvodnje koji se priključuje na postojeću odvodnju mješovitoga tipa. Ovim sustavom riješit će se i postojeći problem odvodnje budući da će se novo projektiranim stanjem kontrolirano prikupljati sva voda s kolnika, parkirališta i pješačkih staza. Nakon izvođenja svih radova cesta će biti opremljena horizontalnom i vertikalnom signalizacijom.
Procijenjeni troškovi provedbe projekta iznose 604.461,68 kuna bez PDV-a, odnosno 755.577,10 kuna s PDV-om.
„Ukupan je iznos sredstava namijenjenih javnome pozivu tri milijuna kuna. Maksimalno sufinanciranje po projektu bilo je dopušteno u iznosu od 300.000 kuna, upravo koliko je dobio Grad Vukovar. Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje brine o cjelokupnome životu građana. Ako napravimo nekome samo stan ili kuću, a ne omogućimo druga komunalna i infrastrukturna rješenja, onda nismo postigli cilj. Kao državnoga tajnika veseli me što osim stambenoga zbrinjavanja možemo pomagati na područjima posebne državne skrbi i ovakvim projektima. Mislim da je prioritet da, osim o stambenome zbrinjavanju, brinemo o svemu što će omogućiti mladim obiteljima i djeci ostanak u Vukovaru jer će im upravo Grad Vukovar ponuditi kvalitetna i adekvatna rješenja kako bi mogli imati kompletan život ovdje," naglasio je Mažar. Ovom je prilikom najavio izgradnju novih stambenih jedinica u Vukovaru. Samo je ove godine na području Vukovara po modelu A/C, odnosno davanjem u najam stana ili kuće, pristiglo 1.011 zahtjeva za stambeno zbrinjavanje tako da je potvrdio činjenicu kako se u Vukovaru dogodio povećan broj zahtjeva za stambeno zbrinjavanje te da je prvenstveno riječ o mladim obiteljima.
„Sukladno analitici i statistikama naših regionalnih ureda možemo vidjeti da se u Vukovaru događa jedna transformacija. Umjesto odlaska ljudi mi dobivamo povećan broj zahtjeva mladih kako bi oni ostali na području Vukovara. Stoga će i obveza Ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje biti povećanje stambenih jedinica, ali i izgradnja novih. Naglašavam da će se po prvi put u gradu Vukovaru graditi nešto novo što nije imalo veze s ratnom štetom iz Domovinskoga rata," poručio je Mažar.